24 Nisan 2012 Salı

Eeeee.... Eeeee.....

Hepimiz annelerimizden ninelerimizden ninniler dinleyerek büyüdük. sonra bizim çocuklarımız oldu . Bizde büyüklerimizden duyduğumuz, kulaktan dolma ezberlediğimiz ninnilerle çocuklarımızı büyütmeye çalışıyoruz. İşte size bir kaç ninni...



Hu hu hu Allah
Sen uykular ver Allah
Sen uykular verirsin
Öykü'de uyur inşaallah

Sağolsun benim kızım uykuyu pek sevmediği için bu ninniyi artık ne kadar çok söylediysem, iş yerinde bile bazen kendimi Hu hu hu Allah diye mırıldanırken buluyorum:)

Asmaya kurdum salıncak
Elinede verdim oyuncak
Yinede uyumadı gitti
Şu küçücük yumurcak...

Aslında bu ninni her yerde böyle geçiyor. Ama ben kendime şu şekilde uyarladım;

Asmaya kurdum salıncak
Uyumadı gitti yumurcak
Sen bana sabır ver Allah
Öykü hemen uyursa
Annesi çok mutlu olacak
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)

Bir de vazgeçilmez ninnileri sıralayalım;

Uyusunda büyüsün ninni
Tıpış tıpış yürüsün ninni
eee eeee


Dandini dandini dastana
Danalar girmiş bostana
Kov bostancı danayı
Yemesin lahanayı...

en çok bu ninniye gülerim:) Bence bu ninni daha doğrusu mani demeliyim. bence bu ninni hem çocuğuna bakıp hemde tarlada çalışan bir annenin dilinden çıkmış. Çocuk ağlıyor uyutması lazım ama bir yandan da aklı tarlada. napsın kadınmcağız hem ninnisini söylemiş hemde bostanını danadan korumuş:)

Hiç yorum yok: