13 Mart 2012 Salı

Kitap Okuma Saati

Öykü elinde kitap paytak paytak koşarak geliyor. "Anne aççi.." Tam telaffuzunu harflerle ifade edemesemde bu Onun dilinde "aç" anlamına geliyor. Açıyoruz kitabı ve başlıyoruz okumaya.. Tam ilk cümleyi okurken Öykü sayfayı çeviriyor. Parmağımı tutuyor resimleri gösteriyor bende onların ne olduğunu söylüyorum. Öykü daha çok küçük. Hikayeyi takip edemiyor ancak resimlere bakıp parmağımı üstüne koyduğu şeyi tanıtmamı istiyor. Her defasında hızlıca sayıyorum. Zürafa, zebra, antilop, dere, ağaç, güneş... Bugünlerde Öykü Nesil Yayınlarından çıkan "Yardım etmezsem boyum uzamaz" kitabını okuyor :) Kitap kalın kartona basıldığı için yırtılmıyor kolay kolay yıpranmıyor. Bu açıdan  kitap küçük  yaştaki çocuklar için de ideal. Hikayesi de çok güzel.. Akıcı bir dili var. Meraklı Uğur serisinin 5.incisi "Yardımseverlik" konusunu işliyor.  Öykü bugünlerde elinden düşürmüyor sizin miniklere de tavsiye ederim.




Anneler babalar çocuklarımıza kitaplarını okuduk peki kendimize zaman ayırmayacak mıyız? Elbette ayırmalıyız.. Bizimde hem günün stresini atmak hem de düşünce ufkumuzu geliştirmemiz için kitap okumamız gerekiyor. Zira zaman hızla geçiyor. Çocuklarımız bilgi çağının içinde büyüyor. Onların öğrenme hızına yetişmek için çok çalışmamız lazım :) Bizimde onlara doğru yolu gösterip iyi nesiller yetiştirebilmemiz için kendimizi geliştirmemiz gerekiyor. Çok okumalı çok araştırmalıyız. Malumunuz Nisan ayı Peygamber Efendimiz (s.a.s.)'in doğduğu ay. Nisan ayının yaklaşmasıyla birlikte Peygamber Sevgisi üzerine düşünmeye başladım. İnsanlığın iftihar tablosunu ne kadar tanıyorum? Çocuğuma nasıl anlatabilirim? O'nun hayatıyla ilgili ne biliyorum. Bu yüzden Mart ayından itibaren başlayıp Onu (s.a.s) iyice tanımaya gayret etmeye karar verdim. Peygamber Efendimiz için yazılmış çok sayıda birbirinden değerli eser var. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle  Nil Yayınlarından çıkan Fethullah Gülen'in kaleminden "Sonsuz Nur" eserini okumaya başladım.  Bu güzel eseri sizlerlede paylaşmak istedim.  Çok akıcı bir kitap. Anlatımdaki incelikle adeta o devre yolculuk yapıyorsunuz.. Okumanızı acizane tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: